torsdag 13. mars 2008

Hunder sporløst forsvunnet

VG står det at...
I den siste tiden har fem hunder forsvunnet, og alle eierne mener at det har vært planlagt tyverier. Alle hundene som har blitt stjålet har vært tisper, og eierne er redde for at de har blitt tatt for at de skal avle på dem. To av hundene som har blitt tatt har hat flere hunder som har vært sammen med den når den ble tatt, men de har bare tatt med seg den ene.

Jeg synes denne artikkelen var spennende, kanskje særlig fordi jeg har hund selv. Men jeg syns man får lit lite informasjon om hvor og når og hvordan hundene ble stjålet. Jeg syns også at politiet burde gå ut og oppordre hundeeiere til å holde hundene sine under trygge omgivelser, sånn at folk ikke lar hundene være ute alene. Jeg synes at de kunne ha fylt ut lit mer om hundene som er bit stjålet, for eksempel om de er premiert i utstilling, jakt, med mer. Slik at folk som har hunder undr samme ”tittel” kan passe på ekstra godt.
Siden verken politiet eller noen andre har gjort det så gjør jeg det….
PASS GODT PÅ HUNDEN DIN, OG IKKE LA DEN VÆRE UTE ALENE!!!!!!

1 kommentar:

chica sa...

Hei,
Jeg er eieren til den lille nakenhunden chica.
Først så vil jeg si at schæferen som også er min ikke er stjålet.
Hun ligger logrende å glad her ved siden av meg..HELDIGVIS!!
Jeg og ett par andre som også har mistet hundene sine har startet hjemmeside og forum ang dette.
Stikk innom og se om det er noe du ken gjøre for å hjlpe eller kjenner igjen noen av hundene!
www.123hjemmeside.no/dyrforsvunnet.
Min hund var ennå ikke stilt, men collien Layza feks var høyt premiert. Mener at du må passe ekstra godt på hunden din uansett rase og premie grad!også blandingshunder da de har funnet ut at det også er penger å hente der også!